Prakticky nové Airbusy A220 EgyptAiru končí jako donor náhradních dílů

  • 2025-07-04 12:07

Letoun A220-300 (SU-GFA), který převzal EgyptAir teprve v roce 2019, je prvním letadlem flotily A220, který leasingová společnost Azorra předala Delta Material Service, kde je letoun kanibalizován na náhradní díly. Cenné jsou zejména motory Pratt & Whitney GTF. Motory z letadel EgyptAiru využívají kromě Delty také Breeze Airways.

Stejný osud jako SU-GFA čeká i zbývajících 10 letadel A220 flotily EgyptAir. Z celé flotily 12 letadel jen jediný (5B-DEC) poslouží v komerčním provozu, a to u Cyprus Airways.

EgyptAir měl s letouny problémy od začátku a aerolince se nikdy nepodařilo uvést celou flotilu do provozu, přičemž za její pronájem dopravce platil okolo 38 milionů dolarů ročně. Aerolinka cituje „trvající výskyt poruch motorů“. V únoru 2024 oznámila společnost Azorra výkup všech 12 letadel.

Vzhledem k chronickému nedostatku náhradních dílů je pro Azorra nyní výhodnější letadla kanibalizovat či v případě motorů i pronajmout jiným provozovatelům. (Foto: @Fahadnaimb, planes.cz)


Article photographs


Related photos


Comments



Tomáš - unsigned guest (...188.193...)
2025-07-06 08:06
Rozpor

*Cenné jsou zejména motory Pratt & Whitney GTF.*
*Aerolinka cituje „trvající výskyt poruch motorů“*

ROBO - unsigned guest (...255.168...)
2025-07-05 19:54
Rada

Radku , když o něčem nemáš evidentně vůbec šajn, tak se raději nepouštěj diskuse . Nebudeš aspoň za hloupýho proruskýho kolaboranta .

Radek - unsigned guest (...81.94...)
2025-07-05 12:08
:-D

A proč je nedostatek náhradních dílů? Protože jsme uvalili embargo na ruské materiály, zejména speciální slitiny titanu. Děkujeme, soudruzi :-D

3 records

Partners


Advertisement
This website uses cookies to ensure you get the best experience on our website. Further details